Lähtötilanne: Pitkän linjan laadukas erikoisliike Rauman Akku Oy on tehnyt markkinointiyhteistyötä PJG:n kanssa vuodesta 2004. Vuonna 1958 perustetun yrityksen mainonta on ollut perinteistä ja retrohenkistä. Perinteinen on ollut myös vuosittainen Rauman Akun kalenteri. Vuonna 2012 kalenteri päätettiin kerralla tuoda nykypäivään.
Alustava idea talteen
Ratkaisu: Kalenterin pääkuvaan luotiin ”Tekniikan ihmemies”. Lukuisten kuvausten ja kuvankäsittelyiden tuloksena Tekniikan ihmelapsi heitti kerralla Rauman Akun ilmeen nykypäivään – tai oikeastaan saman tien noin vuoteen 2050! Asiakas innostui mainiosta hahmosta, ja ihmemies seikkailikin hetken kuluttua kalenterin lisäksi myös muun muassa netissä ja TV-mainoksessa. ”Innostuin itsekin hahmon kehittelemisestä kuin pikkupoika”, PJG:n Pete-Jukka muistelee. Totta vieköön: Yksi hyvä kuva kertoo enemmän kuin tuhat tavallista!