Lähtötilanne: Pitkän linjan laadukas erikoisliike Rauman Akku Oy on tehnyt markkinointiyhteistyötä PJG:n kanssa vuodesta 2004. Vuonna 1958 perustetun yrityksen mainonta on ollut perinteistä ja retrohenkistä. Perinteinen on ollut myös vuosittainen Rauman Akun kalenteri. Vuonna 2012 kalenteri päätettiin kerralla tuoda nykypäivään.
Ratkaisu: Kalenterin pääkuvaan luotiin ”Tekniikan ihmemies”. Lukuisten kuvausten ja kuvankäsittelyiden tuloksena Tekniikan ihmelapsi heitti kerralla Rauman Akun ilmeen nykypäivään – tai oikeastaan saman tien noin vuoteen 2050! Asiakas innostui mainiosta hahmosta, ja ihmemies seikkailikin hetken kuluttua kalenterin lisäksi myös muun muassa netissä ja TV-mainoksessa. ”Innostuin itsekin hahmon kehittelemisestä kuin pikkupoika”, PJG:n Pete-Jukka muistelee. Totta vieköön: Yksi hyvä kuva kertoo enemmän kuin tuhat tavallista!